

Genre: Romantiek / Komedie
Speelduur: 93 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Woody Allen
Met onder meer: Woody Allen, Diane Keaton en Carol Kane
IMDb beoordeling:
7,9 (283.926)
Gesproken taal: Engels en Duits
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Amazon Prime
Bekijk via iTunes
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Annie Hall
"A nervous romance."
De neurotische New Yorkse komiek Alvy Singer en zijn al even neurotische vriendin Annie Hall hebben al jaren een onmogelijke relatie. Samen vragen ze zich af hoe het zo ver heeft kunnen komen.
Externe links
Acteurs en actrices
Alvy Singer
Annie Hall
Rob
Allison
Tony Lacey
Pam
Robin
Mrs. Hall
Duane Hall
Dad Hall
Reviews & comments

wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Film Woody Allen uitgeroepen tot grappigste aller tijden
De meningen zullen hierover toch sterk verdeeld zijn.

de grunt
-
- 4327 berichten
- 1573 stemmen

IH88
-
- 9438 berichten
- 3155 stemmen
“A relationship, I think, is like a shark. You know? It has to constantly move forward or it dies. And I think what we got on our hands is a dead shark.”
Met een Woody Allen film weet je nooit zeker wat je kan verwachten. Na het heerlijke Match Point en VCB was Midnight in Paris een grote tegenvaller. En Annie Hall is helaas ook geen onverdeeld succes. Dit mag dan de moeder van alle romantische komedies worden genoemd, ik vond het vooral allemaal erg oubollig en gedateerd overkomen. De voice-overs, de niet-chronologische vertelwijze en het rechtstreeks in de camera praten mogen dan leuke gimmicks zijn geweest in 1977, het is tegenwoordig al honderd keer gedaan en beter ((500) Days of Summer en When Harry Met Sally zijn goede voorbeelden).
Maar het grootste probleem is het samenspel tussen Allen en Keaton. Nergens wordt hun liefde geloofwaardig gebracht en waarom de lange en knappe Annie kiest voor een relatie met een neurotische, kleine en door dood geobsedeerde Alvy wordt nergens duidelijk, en ook de chemie laat te wensen over. Leuke wish fulfillment van Allen's kant maar geloofwaardig is het niet. Annie Hall heeft zeker in het eerste half uur zijn grappige kanten maar daarna wordt het vooral vervelend en langdradig. En toch ga je de volgende Woody Allen film altijd weer kijken, want soms zit er een pareltje tussen.

Leno
-
- 5910 berichten
- 4322 stemmen
Prachige komedie die naast hilarische dialogen (waarbij je echt het dialoog moet volgen, niet de ondertiteling - en bovendien enige intellectuele kennis moet hebben), de diepgang zoekt. Allen en Keaton spelen prachtige rollen, waarbij ernst altijd weer gerelativeerd wordt, veelal door Allen z'n dialogen. Hierdoor komen de relatie tussen hen en de verwikkelingen eromheen zeer overtuigend over. Knap hoe Allen zijn twee hoofdkarakters zo'n lading en daarmee diepgang meegeeft.
Visueel is het aardig hoe Allen met kleur omgaat, het verschil tussen New York en Los Angeles is overduidelijk (zijn afkeer jegens L.A. ook, wat 'm vaak ook in kleine details zit - bijvoorbeeld wanneer we zien dat er neplach wordt toegevoegd aan een serie).
Daarnaast praat Allen in de camera, zit er animatie in, zien we met ontitels de gedachten van de karakters; kortom een creatieve benadering die deze toch al voortreffelijke film tot een klassieker maken.

sandokan-veld
-
- 171 berichten
- 984 stemmen
Gisteren in de categorie 'ja check, deze klassieker ook weer gezien' tijd gemaakt voor Annie Hall.
Veel in deze film is om van te houden, vooral voor neurotische twijfelaars zoals ik. Herkenbaar, dus, maar ook creatief gedaan, met die verschillende kunstgrepen, die een filmmaker/ hoofdrolspeler laten zien die ondanks de zucht naar diepgang zelfspot toont, en durft de film niet te serieus te nemen. En hoewel sommige momenten tenenkrommend flauw zijn (dat doosje cocaïne) zijn andere werkelijk hilarisch (Marshall McLuhan!). Het mooie, bitterzoete einde weet ook nog recht in het hart te raken.
Maar dan: dat oeverloze geklets! Sorry, ik weet dat het echt het goedkoopste verwijt is dat je deze film kunt maken, en uit andere reacties hier krijg ik de indruk dat je daar eigenlijk niet over mag klagen, en dat het, als je dat wel waagt, een teken is dat je Woody Allen niet echt goed begrepen hebt, en dat je de film nog maar eens een keer of twaalf moet gaan bekijken, met handboeken over psychologie bij de hand.
Maar eerlijk gezegd hing dat geouwehoer me naar tien minuten al een beetje de keel uit, en over de hele film gezien had ik daar wel last van, ja.

mrklm
-
- 10183 berichten
- 9284 stemmen
Woody Allen blies het genre op hilarische en effectieve wijze nieuw leven in met “Annie Hall”, een film waarin Woody’s alter-ego Alvy Singer [niet geheel toevallig een neurotische komiek] terug kijkt op de stukgelopen relatie met Annie Hall [Diane Keaton]. Maar die terugblik bestaat niet uit romantische etentjes, gelukzalige wandelingen in het maanlicht of hartverscheurende tragedies. “Annie Hall” gaat juist over een aantal ogenschijnlijk hele alledaagse momenten, de kleine ergernissen die in elke relatie sluipen en die zich langzaam maar zeker opstapelen tot het haast onvermijdelijke breekpunt. Die momenten zijn enerzijds grappig, maar ook zeer herkenbaar. Eén van de bekendste scènes is die waarin Alvin en Annie in de keuken een aantal ‘ontsnapte’ kreeften proberen te vangen en te koken. Alvy maakt zich enorm druk terwijl Annie, waarschijnlijk mede door Alvy’s barrage aan hilarische bespiegelingen, er meer om moet lachen en Alvy zelfs fotografeert terwijl hij vol walging een kreeft in de hand heeft. Er is weinig irritanter dan iemand die je uitlacht om je angsten of neuroses.
Maar het is vooral de vorm die “Annie Hall” zo bijzonder maakt: tijdens een flashback over Alvy’s schooljaren, waarin Jonathan Munk de 9-jarige Alvy speelt, verschijnt Allen opeens zelf in de banken en lucht zijn hart ten opzichte van het meisje dat er voor heeft gezorgd dat hij de school moet verlaten omdat hij het meisje ongevraagd heeft gezoend. Let daarbij ook op de reactie van het meisje! Andere memorabele momenten zijn de vergelijking tussen Alvy’s diner bij Annies wat stijve ouders en een diner bij de familie Singer, als ook het moment waarop Alvy willekeurige voorbijgangers vraagt om relatieadvies en niet te vergeten de korte cartoon waarin Annie verschijnt als The Wicked Queen uit “Snow White & The Seven Dwarfs”.
“Annie Hall” is een aaneenschakeling van dit soort ongebruikelijke, maar zeer effectieve stijlmiddelen in een film waarbij werkelijk niets voorspelbaar is. Met een scenario vol spitsvondige, maar inzichtelijke dialogen en twee hoofdrolspelers op het top van hun kunnen is dit het eerste absolute meesterwerk uit het omvangrijke oeuvre van Woody Allen. Met “Manhattan” [1979], “Hannah & Her Sisters” [1986] en “Crimes & Misdemeanors” [1989] zou hij dat artistieke succes herhalen, maar wie wil weten hoe grappig, hoe origineel en hoe authentiek een romantische komedie kan zijn, vindt geen beter beginpunt dan “Annie Hall”.

comely
-
- 310 berichten
- 60 stemmen
Erg vermakelijk en leuke opmerkingen van de hoofdpersoon.
Vraag je je af waarom je relatie opeens voorbij is? Kijk gewoon deze film.

Thomas83
-
- 3928 berichten
- 3540 stemmen
Ik denk dat ik Woody Allen-films eigenlijk het leukst vind als hij er zelf in speelt. Het is niet dat hij echt kan acteren, maar Alvy is zo duidelijk op hem zelf gebaseerd, en hij weet dat zwartgallige en neurotische zo naar de film te brengen. Het is erg leuk hoe in de film de draak wordt gestoken met de culturele elite, maar juist door in zijn eigen film te verschijnen maakt Allen zijn film persoonlijker en stelt hij zich kwetsbaarder op.
Diane Keaton is gigantisch ontwapenend in haar rol, en ze maakt Allens personage ook sympathieker. Een heerlijke rol. Al die scènes waarin Alvy en Annie elkaar net hebben leren kennen zijn gewoon echt vertederend. Die scènes maken het ook een wat frissere film, meer dan enkel cynische dialogen met Allen, hoe goed die ook zijn. Een dikke 3.5*.

Black Math
-
- 5417 berichten
- 1741 stemmen
Tikkeltje minder dan Manhattan heb ik het idee. Het begin is zeker aardig, waarbij de vierde wand diverse malen doorbroken wordt wanneer Allen commentaar geeft in de camera. Is inmiddels redelijk vaak in andere films gedaan, maar toch is het wel grappig, ook omdat Allen redelijk spitsvondig is.
De tweede helft neemt de humor af en draait het meer om het ontleden van een relatie die ter ziele gegaan is. Iets dat ik inmiddels ook vele malen gezien heb en zeker op een (voor mij) interessantere wijze. Wel een aardige rol van Keaton, die duidelijk chemie heeft met Allen.
Over het visuele aspect zal ik het maar niet hebben. De soundtrack viel mij noch in positieve, noch in negatieve zin op, terwijl me bijstaat dat Manhattan wel een aardige soundtrack had. Wellicht om die reden dat ik het idee heb dat die film een tikkeltje beter is. 2,5*.

Sir Djuke
-
- 349 berichten
- 970 stemmen
Ik ben er helaas nog steeds maar een paar keer geweest, maar ik vind eigenlijk alles aan New York geweldig. Dat geldt daardoor ook voor de films die Woody Allen in en over de stad maakte. 'Annie Hall' was daarvan de eerste en is om meerdere redenen gedenkwaardig. Het is het prototype (en zelden verbeterd) voor moderne rom-coms in de cinema en TV en kent een aantal mooie cinematografische vondsten, zoals de fysieke split-screen en het doorbreken van de vierde muur, waarbij de filmkarakters zich rechtstreeks tot de toeschouwer richten. Er komt ook nog een Disney-pastiche animatie langs, discussies met voorbijgangers op straat en een scene waarin de gedachten van de personages in ondertiteling worden getoond. Na ruim veertig jaar nog altijd vers.

tommykonijn
-
- 5032 berichten
- 2274 stemmen
Ik heb bijzonder weinig ervaring met de films van Woody Allen, ondanks dat hij toch wel een vooraanstaande naam in Hollywood is. Ik had enkel Small Time Crooks ooit gezien, maar daar kan ik me nauwelijks wat van herinneren en het was geloof ook niet bepaald spectaculair. Ik zag dat deze film van Netflix ging verdwijnen, dus ik greep nog even gauw mijn kans.
Annie Hall is bij vlagen zeker memorabel. De momenten waarop Allen als het ware uit de film treedt en zich regelrecht tot de kijker wendt vond ik erg grappig. Ook de scène op het balkon, waar de gedachten van de personages ondertiteld worden, is vindingrijk. Diane Keaton vond ik erg sympathiek in haar rol als het titelpersonage. Allen zelf is daarentegen nogal wisselvallig; dan weer droogkomisch, dan weer redelijk vervelend. Wat de film bij mij echter vooral nekt zijn de laatste 45 minuten. Daar waar de film redelijk vlot begon, vond ik dat deze op den duur behoorlijk begon te rekken. Op het moment dat Alvy naar LA afreist om Annies hart (terug) te veroveren, was ik er ook echt klaar mee en mocht Allen van mij zo snel mogelijk een einde eraan breien.
Op zich leuk om gezien te hebben, maar de film is naar mijn mening geen unicum binnen het romcom genre. Het is ook niet zo dat deze film me nieuwsgierig maakt naar het andere werk van Allen, maar vanwege de leuke eerste helft kan ik er wel een voldoende aan kwijt.
3*

Robi
-
- 2431 berichten
- 2479 stemmen
Dit is toch wel een van de bekendere Woody Allen films. Maar toch had ik hem nog nooit gezien ondanks dat ik er al heel veel van Woody Allen heb gezien. Het is weer een typische Woody Allen film met eindeloos geouwehoer over relaties. Het soort film waar ik in het begin heel veel moeite mee had. Maar nu ik rijper en ervarener ben en meer levenservaring kan ik dit soort films veel beter begrijpen en ook meer waarderen. Er zaten ook wel leuke vondsten in de film die toen nog vrij ongebruikelijk waren. Een flashback van zijn schoolklas waar hij de enige volwassene was in een klas vol kinderen, stukjes tekenfilm, een onverwacht interview met figuranten in de scene en een ergernis over iemand die spreekt over een recensent waarbij de echte recensent ineens tevoorschijn komt om zijn mening op het verhaal te geven. Dat zijn leuke dingen.

FlorisV
-
- 1755 berichten
- 741 stemmen
Matige, chaotische en bijna verhaalloze film. Er zitten aardige vondsten in hier en daar, zowel filmtechnisch (de gedachten van de karakters laten horen of tonen met ondertiteling, praten met het publiek, de cartoonscene) als in de dialogen maar het is meer miss dan hit want er zit veel te veel slap geouwehoer in de dialogen. Allen is duidelijk veel scherper gaan schrijven in zijn latere jaren.
Zonde van de bijrolletjes en cameo's die niets toevoegen: Christopher Walken, Paul Simon en Shelley Duvall.
Keaton en Allen doen het aardig in hun rollen maar eigenlijk is het een zielige vertoning van 2 neurotici die elkaar vinden in een relatie maar elkaar toch te neurotisch vinden. Het wordt nooit duidelijk wat ze nu echt zo leuk aan elkaar vinden omdat het geneuzel van Allen eerder gaat irriteren dan charmant is en omdat Keaton nu ook niet echt geweldig aantrekkelijk of leuk is (we zien een junkie in wording dus als ze niet doodgaat aan een auto-ongeluk zal het een overdosis worden).

deridder
-
- 251 berichten
- 1455 stemmen
Wat een ontzettend goede opening heeft deze film! Jammer dat Woody Allen nooit meer deze film overtroffen heeft.

Shadowed
-
- 10184 berichten
- 6094 stemmen
Vermoeiend.
Ik kan me er wel in vinden dat de eerste 10 minuten van de film van hoge kwaliteit zijn, maar alles wat daarna komt is veel en veel minder. Allen belooft een vlotte film vol met aparte beelden en grappige vondsten, maar deze verdwijnen dus eigenlijk al na de eerste 10 minuten.
Allen is voor de rest wel grappig hier en daar, maar na 30 minuten heb ik zijn karakter wel door en heb ik het wel gezien. Van alles een overdrijving maken is ook niet leuk voor 93 minuten lang. Het is wel duidelijk dat Allen de aandacht van de kijker vast wil houden, maar deze had hij al snel niet meer bij mij.
De romantiek is ook vreselijk saai. Keaton is vooral irritant en de chemie is nergens echt zoet of vermakelijk. Allen zelf is ook maar een onsympathiek personage waar ik nergens iets mee kon behalve af en toe eventjes om lachen.
Als de teller op 60 minuten staat werd de film echt heel vermoeiend. Ik overwoog eventjes om hem gewoon te laten voor wat het is. Ik kan echt wel een oude film waarderen, maar zelden zijn oude of nieuwe films op een gegeven moment zo vermoeiend als deze.
Dat ligt er vooral aan dat het karakter van Allen niet leuk is voor 90 minuten lang. Je kijkt al de volle speelduur tegen hem aan, en dan heb je het wel gezien op een gegeven moment. Maar de eerste 10 minuten waren wel erg leuk gedaan.
Ook wel vreemd dat Allen dan ook niet de hele film in zo'n vlot stijltje aan je voorbij laat gaan, maar daar moest ik het dan maar mee doen.

steventje
-
- 270 berichten
- 176 stemmen
Enorm van genoten, enkel het einde sleepte wat lang aan en begon te vervelen.

Fisico (moderator films)
-
- 10009 berichten
- 5398 stemmen
Geslaagde film van Woody Allen. Ik ben niet onverdeeld fan van Allen, maar dit lijkt toch één van zijn beste/betere films te zijn. Aparte film ook met een eigenzinnige insteek van humor en satire gemengd met wat meer serieuze zaken.
Enerzijds worden huwelijk en relaties op de mangel genomen en in vraag gesteld. Het klopt inderdaad dat het erg veel tijd en moeite kost om een relatie te onderhouden. Het kost ondanks het feit dat het minder vlot loopt tegelijk veel moeite om er een einde aan te stellen. Bovendien weet je dat je misschien gedoemd bent, dan nog ben je ernaar op zoek, als een soort drug, een soort hunkering naar erkenning, liefde en geborgenheid - of het nu pijn doet of niet.
Dit gegeven wordt erg fijn weergegeven met blikken rechtstreeks naar de camera gericht. Ook fijn dat tijdens discussies over iemand die persoon er even later gewoon wordt bijgehaald (toen Alvy in de wachtrij stond aan de bioscoop). Een romantische film zag ik er niet in, ik ga dan eerder voor een komisch drama. Ik vond het vooral amusant en vond dat Alvy Singer als neuroot goed op dreef was. Vermoeiend is het wel, het kost wel wat inspanning van de kijker, maar eens je dat aanvaardt, mooi!

Mescaline
-
- 7047 berichten
- 2961 stemmen
Na heel wat jaren weer herbekeken, Annie Hall is eigenlijk de eerste film na zijn slapstick periode en zet gelijk al de toon waarop Woody terecht besloot verder te gaan. Manhattan blijft daarin een streepje voor hebben omdat Woody het concept daar net even iets beter onder de knie leek te hebben maar Annie Hall is natuurlijk nog steeds terecht een klassieker, Woody drukt hier zo duidelijk zijn eigen stempel op en liet zijn grote inspiratiebron Bob Hope hier een beetje los.
4*

schrans
-
- 452 berichten
- 1052 stemmen
Goed geconserveerd en heeft de tand des tijds goed doorstaan. Ik begrijp ook waarom dit een must-see is door de technieken die gebruikt worden om het verhaal te vertellen. Alleen vind ik het verhaal niet echt interessant en is het hoofdpersonage niet bepaald likeable met dat pretentieus en egocentrisch gebazel.

vinejo
-
- 109 berichten
- 102 stemmen
Na járen nog eens bekeken en nog steeds even gecharmeerd door deze film. Sommige gedachtengangen zijn zo uit m’n hersens gegrepen.
De film zakt naar het einde toe inderdaad wat in, maar de humor en herkenbare situatieschetsen blijven ook na 45 jaar mooi overeind.
Zou een goede 4 willen geven maar geef 4,5 om het te lage gemiddelde wat op te krikken.
Brooklyn is not expanding!

JJ_D
-
- 3805 berichten
- 1337 stemmen
Te verschillend? Hij als patriarchaal neuroot ongeschikt om haar verlangens te (h)erkennen, zij te romantisch om het compromis dat het leven binnen een relatie is te kunnen sluiten. Gedoemd tot elkaar, en toch non-compatibel met de andere keuzes die ze maken, willen maken, denken te moeten maken. Op welke plaats plaatsen ze elkaar? Te laat hij haar op het hoogste schavot. En dus: verloren…?
Met vintage Woody Allen-dialogen en de obligate anarchistisch-speelse humor: erg van genoten!
3,5*

Ste*
-
- 2018 berichten
- 1339 stemmen
Daar waar zijn vroege komedies het vooral moesten hebben van enkele zeer grappige scènes, creëert Woody Allen hier voor het eerst een uitgekiende structuur, waarin hij zijn humor combineert met psychologische diepgang en invloeden van Bergman en Fellini. De drieënnegentig minuten zijn volgestouwd met briljante vondsten zonder te ver af te wijken van de centrale verhaallijn. Deze film overrompelde me niet vanaf de eerste keer, maar na meermaals herbekijken is hij geleidelijk aan bij mijn favorieten gaan behoren.
Ik zou dit zelf niet beter kunnen schrijven (de hele recensie overigens, maar die vond ik wat te lang om helemaal te quoten). Vooral die laatste zin. Deze film bekijk ik misschien al een jaar of tien, maar ik heb hem vandaag pas na herziening verhoogd tot 5*. Door de wat rommelige structuur kan het de eerste keren zijn dat je niet helemaal 'begrijpt' waar je nu naar zit te kijken, maar elke kijkbeurt vind ik hem briljanter worden. Ik herken me ook zeer in Woody Allens personage, en soms in dat van Annie Hall zelf, wat ook troostrijk en als een soort warm bad voelt. En dat voor een film die alweer 45 (!) jaar oud is.
Het allerlaatste shot is, hoewel op het eerste gezicht misschien niet zo bijzonder, ook een van de mooiste eindes van een film die ik ken.
Deze stond al in mijn top 10 zag ik, maar is nu echt overtuigend een van mijn favoriete films ooit.
5*

wihu61
-
- 907 berichten
- 474 stemmen
Zie hem voor de vijfde (?) keer, en begin hem nu toch vrij goed te vinden.
Vreemd, bij Husbands and wives, Manhattan, Hannah and her sisters ging het beduidend sneller.
Hij heeft m.i. ook meerdere zwakke dingen gemaakt (midnight in Paris ), maar in dit genre is hij onovertroffen.

cinemanukerke
-
- 1482 berichten
- 894 stemmen
The New Hollywood – take 18
Vormelijk zeer inventief. Tegen de camera spreken, personages in hun flashbacks zetten met commentaar, etc. Regelmatig onderbreekt Allen het verhaal in de film om zich tot het publiek te richten. Leuke vondsten, heerlijke one liners en goede grappen maar het blijft natuurlijk een relatie comedy van aantrekken en afstoten. Lachen met clichés, Allen is er wel goed in maar het blijft dan ook daar steken waardoor verder dan goede middelmatigheid ik niet kan gaan.
Bekijk ook

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain
Komedie / Romantiek, 2001
1.836 reacties

Nuovo Cinema Paradiso
Drama, 1988
232 reacties

Pink Floyd: Live at Pompeii
Documentaire / Muziek, 1972
23 reacties

Festen
Drama, 1998
816 reacties

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Romantiek / Sciencefiction, 2004
1.418 reacties

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Komedie / Oorlog, 1964
617 reacties
Gerelateerde tags
new york citytenniscocaïnevertellingjood / joodsneurosiskomiekjob interviewsportliefderomantische komediezangerbreaking the fourth walltalking to the audience volkswagen beetlelobster
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2025 MovieMeter B.V.