

Genre: Drama / Oorlog
Speelduur: 143 minuten / 119 minuten (classic collection dvd)
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Joegoslavië
Geregisseerd door: Jack Gold
Met onder meer: Alan Arkin, Joanna Pacula en Rutger Hauer
IMDb beoordeling:
7,4 (10.319)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Escape from Sobibor
Oorlogsdrama over de grootste gevangenenopstand en ontsnapping tijdens de Tweede Wereldoorlog. Sobibor was een concentratiekamp gelegen in het oosten van Polen en gebouwd door de nazi's als onderdeel van de 'uiteindelijke oplossing van het joodse vraagstuk'. Op 14 oktober 1943 kwamen de gevangenen in opstand. Ze vermoorden een groot aantal SS-ers en vervolgens slaagden zo'n driehonderd gevangenen erin om te ontsnappen.
Externe links
Acteurs en actrices
Leon Feldhendler
Luka
Alexander 'Sasha' Pechersky
Hauptscharführer Gustav Wagner
Itzhak Lichtman
Oberscharführer Karl Frenzel
Unterscharführer Wolf
Video's en trailers
Reviews & comments

mrklm
-
- 10183 berichten
- 9284 stemmen
Rutger Hauer won de Golden Globe voor zijn rol als Sacha Pechersky, de Russische commandant die samen met Leon Feldhendler [Alan Arkin] het brein was achter een massale opstand in vernietigingskamp Sobibor waarbij alle gevangenen betrokken waren en die er toe leidde dat 300 van hen wisten te vluchten.
Nieuwe gevangenen in Kamp Sobibor worden ontvangen met muziek van Johann Strauss 'zodat ze zich thuis voelen'. Mannen worden direct gescheiden van vrouwen kinderen, die ter voorkoming van een tyfus-epidemie meteen moeten douchen... en nooit meer terugkeren. Ondanks de mooie praatjes van de kampcommandant weten de mannen dat ze hier zijn om zich dood te werken en dat leidt meerdere keren tot ontsnappingspogingen, die echter stuk voor stuk mislukken. Ze worden neergemaaid door machinegeweren, weten het mijnenveld niet door te komen of worden in de bossen in de kraag gevat. Na één van die pogingen stelt de commandant een kleine groep opgepakte vluchters voor een afschuwelijke keuze: of ze kiezen elk één iemand die met hen wordt geëxecuteerd, of de commandant kiest zelf 50 mannen voor executie.
Feldhendler beseft zich hierdoor dat ontsnappen alleen succesvol kan zijn als iedereen meedoet aan de ontsnappingspoging, maar daarvoor heeft hij mensen nodig wiens geest nog niet gebroken is door de wreedheden van de Nazi's. Wanneer een groep Russische militairen onder leiding van Pechersky in het kamp aankomt, vindt Feldhendler de bondgenoot die hij zoekt. Samen bedenken ze een plan dat leidt tot een spectaculaire daad van verzet van historische proporties.
Een goed geconstrueerd verhaal, waarin de verschrikkingen van Sobibor duidelijk worden zonder daar al te expliciet aandacht aan te besteden. Een kniesoor zou kunnen mekkeren over het feit dat de gevangenen er nogal gezond uit zien, maar je zou dat ook kunnen zien als een cruciale metafoor voor het feit dat de geest van deze gevangenen niet gebroken was en dat ze dus nog genoeg kracht hadden om zich te verzetten tegen hun dodelijke lot. De individuele karakters komen tot leven door kleine momenten, zonder dat daar flashbacks aan te pas komen. De finale is een passend eerbetoon waarbij honderden gevangenen waren hun eigen leven op het spel te zetten in de hoop dat velen van hun lotgenoten zouden overleven om te kunnen vertellen wat zich afspeelde in Sobibor.

pindope
-
- 158 berichten
- 32 stemmen
Zeer teleurstellende en nogal overschatte onderwerp. Dat zal wel door het heftige onderwerp komen, anders kan ik ook niet verklaren waarom velen zo positief over deze film, en waarom deze ook wat filmprijzen wist binnen te slepen. Dit is echt een TV-film dat zie je aan alles. Het begint al met aan het begin een korte uitleg via een voice-over. Dat is echt zo'n Amerikaanse fout gedramatiseerde en gewichtige stem, deed me sterk denken aan de intro bij de serie Rescue 911 vroeger.
Aan het begin van de film worden er een hoop personages geïntroduceerd, maar echt hangen blijven ze niet. De film weet de boel niet echt goed op te bouwen zodat de personages echt je sympathie weten te winnen. Alleen in de zin van dat je je beseft wat een verschrikkelijke dingen ze daar meemaken. Maar als je dit vergelijkt met hoe Schindler's List je weet mee te slepen dan is het echt ongelofelijk dat deze film slechts 6 jaar later is uitgebracht. Natuurlijk, Schindler's List had een hoop meer geld en middelen tot zijn beschikking, maar op elk vlak is het verschil astronomisch groot. De acteerprestaties in Escape from Sobibor zijn bijzonder houterig (onze eigen Rutger Hauer speelt nog een langzaam sprekende Rus), de dialogen vaak erg slecht, en ook aan de kills, het bloed en de actie zie je dat de film nogal gedateerd is.
Het gebrek aan budget mag echter geen excuus zijn voor het trucje van iedereen die Engels praat. Dat ze dat doen, ok, maar ze spreken soms met fout aangedikte Russische of Duitse accenten, en sommige Joden spreken zelfs met overduidelijk Engels accent. En dat de Duitsers ook onderling Duits spreken (behalve als ze schreeuwen, dan zit er af en toe een zinnetje in het Duits bij) is gewoon een grote plothole, want op die manier kunnen de gevangenen dus precies afluisteren wat de Duitsers van plan zijn.
De film bevat ook wat onzinnige gedramatiseerde scènes, zoals de dansscène of de scène met de soep. Alle personages zijn ook eigenlijk zo hol als wat, vooral de kampbewaarders natuurlijk. Daar zaten echte sadisten tussen, maar het wordt niet allemaal niet echt realistisch neergezet.
Er zijn ook maar twee scènes die me echt zijn bijgebleven, en dat is allereerst die waarin na een ontsnappingspoging van een klein groepje de 13 overlevenden elk voor straf een onschuldige medegevangene moeten aanwijzen die met hun zal sterven. En het hele kamp moet verplicht toekijken hoe iedereen wordt geëxecuteerd vervolgens.
De tweede scène die ik indrukwekkend vond was het einde, met de chaos van de hekken die met moeite worden neergehaald, al die rennende mensen en mensen die worden vertrapt door de menigte.
Erg teleurstellend is ook hoe op een zeer oppervlakkige manier nog een romance in de film wordt gepropt, waar eigenlijk amper iets mee wordt gedaan. Misschien is het echt zo gebeurd, maar het kwam op mij nogal over dat ze er speciaal een romance in wilden stoppen en de historie daarom maar zo verdraaiden dat het ontsnappingsplan werd gesmeed bij de vrouwenbarakken, waardoor er iemand door moest gaan voor de vriendin van Sasha, zodat hij een excuus had om hier vaak te zijn. En ja, kies dan gelijk maar de knapste en laat haar verliefd worden op Sasha, zucht.
De laatste driekwartier of zo zijn geheel aan de ontsnapping gewijd, en gelukkig krabbelt de film in dit gedeelte een klein beetje op. Dit was nog best spannend, en in tegendeel tot wat ik vreesde was er toch nog van enige planning sprake, ook al was het niet al te ingenieus en zelfs wat ongeloofwaardig met de ontdekking op het einde door het bloed op de deurknop. Is alles zo zorgvuldig gepland, zien ze over het hoofd dat de deurknop onder het bloed zit. Lekker geloofwaardig.
De scène hierna met de ontsnapping is dus vrij indrukwekkend met al die mensen die letterlijk en figuurlijk rennen voor hun leven, en al die chaos in de mensenmassa.
Er gaan alleen nog wel twee korte en wat stompzinnige speeches van de twee hoofdpersonen aan vooraf, en de kampbewaarders reageren als volslagen debielen. Waar sommige van de gevangenen wel erg handig met een geweer blijken te zijn (ze zien er allemaal ook amper ondervoed en ongezond uit trouwens) doen de Duitsers maar wat. De enkele gevangene die schiet zoekt dekking. de Duitsers blijven in de open ruimte staan en schieten maar wat in het rond. De soldaat met het machinegeweer weet vanuit zijn post zelfs niet een simpele prooi met een geweertje uit te schakelen, en je ziet intussen Duitsers met submachinegeweren aan het typische heen en weer maaien doen, geen enkele blijk van training die ze hebben gevolgd.
Escape from Sobibor is voor mij dus een duidelijke teleurstelling. Dat het een TV-filmpje is met laag budget is geen enkel probleem, maar de film kent zoveel zwakke punten en kan in geen enkel opzichtig eigenlijk als een soort historisch document doorgaan. Of het moeten het voice-over-stukje helemaal op het einde zijn. Maar dat is wel erg magertjes.
Het lijkt er wel op dat dit typisch zo'n film is die door het zware onderwerp voor veel mensen al op een 3.0 of zo begint. Ik ga er alleen zeker niet aan meedoen, 2.0*. De film duurt uiteindelijk ook nog vrij lang voor wat het te bieden heeft.
Er zit echt een steek los bij jou man. Dit is niet gezond. Deze film is gemaakt om de waarheid te vertellen door de gene dit het hebben overleeft,en jij gaat nog klagen ook? Triest.

Thomas83
-
- 3928 berichten
- 3540 stemmen
Ik denk dat het eerder verkeerd is een film zo blind te verdedigen op basis van waar deze over gaat. Los van wat we allebei van de film zelf vinden, je zegt nu eigenlijk gewoon dat een film over een zwaar onderwerp als de holocaust enkel op een positieve manier beoordeeld mag worden. De boeken waarop het script is gebaseerd zijn getuigenverslagen, de film zelf is gewoon echt een film en mag dan ook als zodanig beoordeeld worden wat mij betreft.

de grunt
-
- 4327 berichten
- 1573 stemmen
Komt over 2 maanden uit op bluray in Engeland.
Wow!!

The Oceanic Six
-
- 60443 berichten
- 4081 stemmen
Escape from Sobibor is zo'n film van me waar enige jeugdherinneringen aan kleven. Ik kan me nog wel herinneren dat ik deze als kind met mijn ouders heb gekeken thuis op de tv. De scène dat die Duitser een vrouw en haar baby vermoordde maakte toen wel aardig veel indruk op me. Voor mijn gevoel was dit dan ook een erg goede film. Sindsdien nooit meer gezien, tot aan deze week dan.
Helaas ben ik nu heel wat minder lovend over de film. Ik heb de lange versie bekeken en met bijna twee en half uur speeltijd duurt de film echt veel en veel te lang. Dit had ik overigens ook bij de kortere versie gezegd vermoed ik. Pas in het laatste half uur gaat het daadwerkelijk over de ontsnappingspoging (en dan is het wel vrij boeiend allemaal.) De gruwelen van het leven in Sobibor worden wel op sterke wijze getoond. De aankomst met de geforceerde vrolijkheid en muziek blijft naargeestig, wetende hoe het voor die mensen af zal gaan lopen en scènes met de al eerder genoemde moord op vrouw en baby blijft afschuwelijk. De sterkste scène vind ik de vergelding van de Duitsers na een eerdere mislukte ontsnappingspoging, als de 13 opgepakte gevangenen verplicht worden om iemand uit te kiezen die ook zal worden geëxecuteerd. Weigeren heeft geen zin, dan gaan er 50 anderen aan. Sowieso vind ik het elke keer weer pijnlijk om te beseffen hoe extreem barbaars de Duitsers waren in de oorlog, zeker rondom alles wat met de Holocaust te maken heeft. Maar ook al kent de film een paar van dit soort nare momenten, echt grote indruk maakt het allemaal niet. Dat doen films als Schindler's List wel heel wat beter.
Nou lees ik ook dat dit een televisiefilm was, wat weer het een en ander verklaart, want het oogt soms best amateuristisch. Het acteerniveau is wisselvallig, het is ook jammer dat iedereen weer Engels spreekt en de actie komt soms wat knullig in beeld. De grote uitbraak is op zich erg indrukwekkend om te volgen, maar als je dan die Duitsers uit hun wachttoren zo ongeveer niemand ziet raken met hun mitrailleurs, dan voelt het wel een beetje alsof je naar een aflevering van The A-Team zit te kijken. Ook heb je bij de uitbraak als ze allemaal het mijnenveld in rennen zo'n moment dat een van die mannen zijn geliefde ziet liggen, stopt en bij haar lichaam rouwt. Dat, terwijl 100 meter verderop een peloton Duitsers op hem zit te knallen. En uiteraard hem niet weet te raken, wederom weer dat A-Team gevoel.
Alles bij elkaar is de film best aardig, maar zijn er wel voldoende betere Holocaustfilms die het op meer indrukwekkender en boeiender wijze in beeld hebben gebracht.
3* (was 4*)

martijn011
-
- 2030 berichten
- 1308 stemmen
Alles bij elkaar is de film best aardig, maar zijn er wel voldoende betere Holocaustfilms die het op meer indrukwekkender en boeiender wijze in beeld hebben gebracht.
3* (was 4*)
Deze film eens proberen? Sobibor (2018)

The Oceanic Six
-
- 60443 berichten
- 4081 stemmen
Ik zie dat je daar maar een kleine voldoende hebt gegeven. Dat is ook geen enorme aanrader?

martijn011
-
- 2030 berichten
- 1308 stemmen
Ik zie dat je daar maar een kleine voldoende hebt gegeven. Dat is ook geen enorme aanrader?
Klopt, had ook veel minpunten. Aangezien jij het niet zo hebt op films die lang duren , en het verhaal wel kan waarderen, is het misschien wel een film die je beter ligt.
Ook die film kent vreselijke scènes en de uitbraak kwam realistischer over dan in deze film.

The Oceanic Six
-
- 60443 berichten
- 4081 stemmen
Klopt, had ook veel minpunten. Aangezien jij het niet zo hebt op films die lang duren , en het verhaal wel kan waarderen, is het misschien wel een film die je beter ligt.
Ook die film kent vreselijke scènes en de uitbraak kwam realistischer over dan in deze film.
Ik het niet zo heb op films die lang duren? Nee hoor. Ik vond alleen EFS gewoon erg lang duren, met een hoop te lange scènes. Maar ik kijk met plezier vier uur naar bv Dancing with wolves hoor
Ik zal je tip noteren. Voorlopig even niet, anders zit ik voor mijn gevoel twee keer dezelfde film te kijken.

Fisico (moderator films)
-
- 10009 berichten
- 5398 stemmen
Het is al een hele poos geleden dat ik deze Escape from Sobibor nog gezien heb, van mijn jeugdjaren denk ik. Hij is nooit helemaal uit mijn gedachten gegaan en dat wil toch wat zeggen. TV-film of niet, dit is wederom een erg rauwe realistische film over de holocaust met al zijn gruwelen die ermee gepaard gaan. Weinig echt gruwelijke taferelen, zeker met wat we vandaag de dag op filmvlak gewoon zijn, maar daarom niet minder indrukwekkend. De camera draait steeds op het juiste moment weg zoals de hond die het kind wou verscheuren...
De film heeft genoeg aangrijpende momenten om zeer beklijvend te zijn. De ontsnapping is sowieso het hoogtepunt en hoewel je weet dat de ontsnapping zal slagen, blijf ik het toch erg spannend vinden. Alles draait om toeval en details en hoe veel je ook vooraf plant, er zijn steeds onvoorziene omstandigheden. Een ander erg sterk moment van de film was de scène waarbij 13 mannen die voordien een ontsnappingspoging deden 13 andere lotgenoten moesten aanduiden om mee neergeschoten te worden.
De cast is niets bijzonders, maar Hauer is uitstekend gecast als Russisch luitenant. Zijn bekroning is dan ook terecht. De film duurt vrij lang - ik zag namelijk de versie van bijna 2,5 uur - maar verveelde me geen moment. Het blijft ongelooflijk hoe gerodeerd de nazistische machine geolied en georganiseerd was wanneer er een nieuw transport arriveerde. Best bizar ook - uiteraard met de huidige voorkennis - hoe toekomstige slachtoffers “naïef” of goedgelovig waren welk vermeend lot hen te wachten zou staan.
Sowieso een sterke film, nog steeds, ook na 32 jaar. Een respectvolle film ter ere van de vele slachtoffers. Alleen jammer van het Engels en nog meer het Engelse accent.

missl
-
- 3866 berichten
- 5568 stemmen
Mooie film waarin men veel laat zien en niet de gruwelen van de oorlog schuwt.
Goede rollen, mooi verhaal.

Lovelyboy
-
- 3571 berichten
- 2645 stemmen
Vroeger ooit in de tienertijd wel eens gezien, en poeh, wat viel deze film toen tegen. Een oorlogsfilm heette dit dan te zijn, wist ik veel. Referentiekader was in die tijd A Bridge To Far, Das Boot en The Longest Day. Tja, een saaie film vond ik het destijds. Nu weet ik wel beter.
Het verhaal mag bekend zijn, de enige succesvolle opstand in een vernietigingskamp ooit. Daar hoeft verder weinig over gezegd te worden, net als de karakters, veelal opgetekend uit interviews door de schrijver van het boek. Traag en weinig schokkend komt de film op gang, iets waar ik vroeger over gevallen zou zijn. Het Engels met alle mogelijke denkbare accenten is dan weer iets waar ik me niet zo druk over kan maken. De staat van het Sonderkommando dan weer wel, goed gekleed, schoon en behoorlijk doorvoed zien de mannen eruit. Escape From Sobibor lijkt niet meer helemaal van deze tijd, wordt dit dan toch weer een tegenvaller...?
Maar dan toch. Het realisme en de aankleding moet in het tijdsbeeld gezien worden en verder gebruikt de film geen ernstige schok of gruwel beelden om indruk te maken, op het korte moment van de jongen na die iets in het tweede kamp moet brengen, en daar wordt in enkele minuten behoorlijk ondubbelzinnig het beeld van de holocaust gebracht.
De kracht van deze film ligt echter in een aantal subtiel opgebouwde stress momenten zoals bij de eerste trein die ontruimd wordt, de discussie rond de baby, het opzetten van, en het uitvoeren van het plan. Dit samen met de scene waar de goudsmid Schlomo verhaal komt halen bij Leon, over het hoe en waar betreffende het werken voor de Duitsers, toont zich daar toch een heel interessant beeld. Woede, frustratie, wanhoop...maar vooral ook afweging. Met recht een duivels dilemma en scriptmatig goed opgezet. De discussie die de Duitse bewakers hebben over verkrachting, vermoorden en hun werkzaamheden vind ik ook erg interessant te horen. Wat dachten ze nu eigenlijk?
Het plan en de uitbraak wordt naar het einde toe verdomd goed opgebouwd, waarna het geheel in een aangrijpend soort paniek en chaos uitmond en de film alleen nog maar meer indruk maakt. Het enige echte minpunt aan Escape From Sobibor is de vreselijke muziek, die ik ook niet anders dan ongepast kan vinden, zo te midden van de uitbraak. Het kan ook niet anders dan dat Escape From Sobibor met terugwerkende kracht enorm veel indruk maakt en dat eigenlijk zonder schokkende beelden te tonen maar eerder subtiel de essenties van stress, duivelse dilemma's en het vechten voor overleven te vangen.

martijn011
-
- 2030 berichten
- 1308 stemmen
Deze film maar eens herzien na een heel aantal jaren. Alhoewel er veel op aan te merken valt blijft het toch een indrukwekkende film om te zien. Zeker nadat ik een aantal boeken over de opstand en het kamp heb gelezen.
Het acteerwerk is erg matig, ik kan eigenlijk geen acteur bedenken die zijn of haar niveau haalt. Verder is de aankleding van het kamp ook zwaar onder de maat. Je kunt zien dat de makers geen groot budget tot hun beschikking hadden.
Toch zijn er een aantal afzonderlijke scènes die indruk maken. Ik denk dan vooral aan de scène met de moeder en de baby die neergeschoten worden en ook de scène waarin de dertien personen die geprobeerd hadden te ontsnappen dertien anderen mee de dood in moeten nemen.
De voorbereiding en de daadwerkelijke ontsnapping worden zo goed als mogelijk weergegeven en geven een indicatie van hoe het ongeveer gegaan zou zijn. Toch zie je daarin ook wat SS-ers en Oekraïense bewakers stuntelen alsof het beginnelingen zijn.
Toch wil ik iedereen aanraden deze film te gaan zien. Alhoewel er dus genoeg op aan te merken valt is het indrukwekkend genoeg om hier 2.5 uur van je leven aan te besteden.
3* stonden en blijven staan

clubsport
-
- 3563 berichten
- 6818 stemmen
De film weet in zijn geheel wel te boeien , sterke punten zijn de begin scene met de trein , de uitsortering van alle gestolen spullen ( die berg met foto's was bizar om te zien ) en uiteindelijk de ontsnapping zelf .
Toch waren er ook veel minpunten , het is allemaal te netjes , de wreedheden zijn er wel maar worden toch behoorlijk gesensureerd , enkele sadistische trekjes van de ss ers worden wel sterk neergezet .
Verder veel geromantiseer in het verhaal en de mannen kunnen wel vaak heel makkelijk met mekaar plannetjes smeden zonder dat de ss ers ingrijpen .

Telefono
-
- 70 berichten
- 68 stemmen
Film weet je bijna 2,5 uur er bij te houden. Zeker omdat het waar is gebeurd is het boeiend. Goede film, enige minpuntje van de film is dat ik Luka lichtelijk irritant vond. Snap niet waarom ze haar zo als 'hot chick' in een film als deze neer hebben gezet.
Heb hem 2x gezien nu en hij blijft van het begin tot einde goed verder.

blondiefilmfreak
-
- 748 berichten
- 353 stemmen
Nein deze is niet mijn ding.ik hou van de tweede wereld oorlog films,dus had hier zeker vanwege rutger hauer veel van verwacht.of juist niet,want de heer hauer zit ook in veel kut films.ook al vooral omdat het een tv film is kon deze mij maar niet boeien.grauw en langdradig,en daar helpt geen hauer aan.
Het laatste nieuws

Historische documentaireserie 'Voices of Liberation' is nog maar kort te zien op Netflix

Dit is de eerste teaser van de aankomende horrorfilm 'Weapons' van Zach Cregger

Deze tien series op Netflix worden momenteel het meest gestreamd

Netflix voegt 'A Discovery of Witches' van SkyShowtime toe en abonnees haken meteen aan: 'Perfect'
Bekijk ook

Sorstalanság
Oorlog / Drama, 2005
85 reacties

Defiance
Drama / Oorlog, 2008
617 reacties

The Hitcher
Thriller / Misdaad, 1986
245 reacties

Sobibor
Oorlog / Drama, 2018
43 reacties

The Man Who Knew Infinity
Biografie / Drama, 2015
22 reacties

Miasto 44
Drama / Oorlog, 2014
55 reacties
Gerelateerde tags
concentratiekampwreedheidgeweldpolensmokemine field corporal punishmenthard laborstarving labor campbaby killer
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2025 MovieMeter B.V.