• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.394 films
  • 11.359 series
  • 32.313 seizoenen
  • 633.692 acteurs
  • 197.062 gebruikers
  • 9.218.769 stemmen
Avatar
 
banner banner

Trois Places pour le 26 (1988)

Muziek | 106 minuten
2,70 10 stemmen

Genre: Muziek

Speelduur: 106 minuten

Alternatieve titel: Three Places for the 26th

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Jacques Demy

Met onder meer: Yves Montand, Mathilda May en Patrick Fierry

IMDb beoordeling: 6,3 (481)

Gesproken taal: Frans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Trois Places pour le 26

De populaire zanger Yves Montand keert terug naar Marseille, de stad waar hij opgroeide, om zijn internationale tour voor te bereiden. Hij moet, zeker nu hij hier is, steeds vaker aan zijn jeugdliefde Mylène denken. In Marseille ontmoet hij een jonge vrouw, genaamd Marion, wiens moeder hem gekend schijnt te hebben.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Bombong

Bombong

  • 480 berichten
  • 2704 stemmen

Deze laatste film van Jacques Demy is wel weer beter dan zijn voorlaatste Parking, maar lijdt ook onder de weinig aansprekende liedjes. Voor mij blijft het na het zien van deze film ook nog steeds een raadsel waarom die Fransen toch altijd zo wegliepen met Yves Montand.

Neemt niet weg dat er bij deze film ook weer voldoende te genieten valt: de schitterende felle kleuren waarvan we Demy zo goed kennen zijn na Parking gelukkig weer helemaal terug. Dat maakt het uiteindelijk toch nog een prettige afsluiting van een oevre.


avatar van kappeuter

kappeuter (crew films)

  • 74635 berichten
  • 5941 stemmen

20 en 28 augustus te zien in EYE in het kader van het Zomerprogramma Signoret/Montand.


avatar van Bobbejaantje

Bobbejaantje

  • 2114 berichten
  • 1974 stemmen

De allerlaatste film van Jacques Demy en voor mij ook de laatste film die ik van hem nog te bekijken had. En het is een afscheid met een knal vind ik wel. De film combineert de visuele flair van zijn vroege successen (Les Parapluies de Cherbourg, Les Demoiselles de Rochefort), een gewaagd en in toenemende mate ongemakkelijk incestthema (kwam al voor bij Peau d’Ane), muziek van Michel Legrand … en het geloof in de liefde komt er toch ook wel uit. Het is zeker ook een hommage van Demy aan zijn inspiratiebronnen m.n. de Amerikaanse musical waarvan enkele nummers verwerkt zijn in de show van Yves Montand. Yves Montand is de grote ster van deze film. Hij was op dat moment fin de carrière maar het is toch voor het eerst dat hij danst en zingt in een Franse film. Het is in feite ook een hommage van Montand aan dezelfde Amerikaanse musical waarvan Demy adept is. Het is knap hoe realiteit en fictie hier verweven worden. Montand brengt op het podium op een bepaald moment een medley van Amerikaanse classics waaronder ook een nummer van Marilyn Monroe. Intussen zien we enkele lookalikes van haar op het podium, wetende dat Montand in het echte leven nog een relatie gehad heeft met Monroe. Demy heeft deze film dan ook speciaal geschreven voor Montand. De rest van de cast mag er zeker ook zijn met Mathilda May als prima sidekick. Bepaalde wendingen in het verhaal komen een beetje naïef over maar dat neem ik er verder wel bij. De muziek van Legrand kon me ook bekoren zelfs al ging zijn kenmerkende stijl door de jaren ‘80 molen.