• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.394 films
  • 11.359 series
  • 32.315 seizoenen
  • 633.692 acteurs
  • 197.063 gebruikers
  • 9.218.803 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Devil Is a Woman (1935)

Drama / Romantiek | 79 minuten
3,13 47 stemmen

Genre: Drama / Romantiek

Speelduur: 79 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Josef von Sternberg

Met onder meer: Marlene Dietrich, Lionel Atwill en Cesar Romero

IMDb beoordeling: 6,9 (4.104)

Gesproken taal: Spaans en Engels

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot The Devil Is a Woman

"Kiss me .. and I'll break your heart!"

Aan het begin van de twintigste eeuw vloeien het bloed van vijanden en de passie van verliefde stellen rijkelijk tijdens de carnavalsweek in de havenstad Sevilla. De emoties zijn vooral hevig tussen Antonio (Cesar Romero), een jonge aanhanger van de revolutie, zijn oude vriend Don Pascual (Lionel Atwill) en de onweerstaanbare Concha Perez (Marlene Dietrich) die tussen hen in komt te staan. In een gesprek tussen Antonio en Don Pascual vertelt de laatste zijn herinneringen aan een desastreuze liefdesaffaire met Concha en waarschuwt Antonio niet in haar buurt te komen. Als Antonio dit echter toch doet is een duel onvermijdelijk. Maar de keuze tussen de twee is altijd aan Concha.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Capt. Don Pasqual 'Pasqualito' Costelar

Gov. Don Paquito 'Paquitito'

Antonio Galvan

Tuerta (as Tempe Piggott)

Alphonso (as Paco Moreno)

Pablo (onvermeld)

Street Beggar (onvermeld)

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van NarcissusBladsp.

NarcissusBladsp.

  • 1630 berichten
  • 600 stemmen

"Een jaloerse man is niet gevaarlijker dan een blinde stier"

Het verhaal is simpel: een aantrekkelijke vrouw weet alle mannen om haar vinger te winden. Allen raken verslaaft aan haar schoonheid en charmes. Ze is door aandacht verwend en wispelteurig. Kortom een kolfje naar Miss Dietrichs hand. En Sternberg geeft haar alle ruimte. En terecht want Marlene spat van het filmdoek af. Werkelijk prachtige fotografie levert heerlijke close-ups op. Het is allemaal over-acting wat de klok slaat maar dat is precies de bedoeling. Niet voor niets speelt deze film af tijdens Spaanse Carnaval activiteiten: de gelaatstrekken van Dietrich passen precies bij de carnavalskoppen en maskers. In deze film gaat het om haar stijl en one-liners. Miss Dietrich blijft ongenaakbaar. Deze film uit 1935 komt nog steeds fris en helder over en heeft Dietrichs sensualteit en suggestiviteit op het doek prachtig vereeuwigd. En de (fotogenieke) mannen die om haar heen zwermen zijn in haar imago-web gevangen. Een mooie film met een 'tong in cheek' sfeertje!

Hélaas onderschat! 4,5*


avatar van Querelle

Querelle

  • 6548 berichten
  • 4894 stemmen

- I have 3 handsome sweethearts... and one is a son of a... one is a son of a... one is a son of a... baker

- I love you..

- One moment, and I give you a kiss...

What are you doing? you're ruining my hair.

Von Sternberg had al de meest uitbundige stijl van de jaren 30, hier lijkt hij nog een stapje verder te gaan. Echt mooi kan ik het echter niet noemen. Het is vooral overdadig in alles.. Vooral acteerspel, production design en muziek. Het best genietbaar als amorele komedie.

En voor mij... Cesar Romero.


avatar van missl

missl

  • 3866 berichten
  • 5569 stemmen

Deze film over een vrouw die alle mannen gek maakt is in elk opzicht overdreven, het acteren, het verhaal. Wel mooi geschoten en het is een rol die Dietrich perfect past.


avatar van Flavio

Flavio

  • 4764 berichten
  • 5055 stemmen

De beklagenswaardige man, die zich steeds weer opnieuw in de luren laat leggen omdat hij zijn reproductieorgaan achterna loopt, is het centrale thema en dat levert wel een aardige film op. Maar ik vond Dietrich juist een miscast van jewelste. Ze is natuurlijk charismatisch, en in andere films van von Sternberg (met name The Scarlet Empress) kan ik haar zeker waarderen, maar ik vind haar bepaald niet het type vrouw waar mannen wild van worden, laat staan duelleren. Smaken verschillen natuurlijk.

Dat zij mij als kijker koud laat doet dat wel iets af aan de ervaring, desondanks vond ik The Devil is a Woman nog altijd de moeite waard. Het vrij eenvoudige verhaal wordt met de kenmerkende von Sternberg flair gebracht en de scenes rondom het carnaval en het duel in de stromende regen zien er erg mooi uit. Het wordt bovendien gebracht met wat onderkoelde humor. Maar ijskonijn Dietrich doet het dus niet voor mij helaas. Was daar een vurige schoonheid voor gecast had ik de film hoger gewaardeerd.


avatar van Basto

Basto

  • 11165 berichten
  • 7170 stemmen

De aantrekkelijke Dietrich (mijn eerste kennismaking) breng het hoofd op hol van alle mannen om haar heen. Hiermee heb ik wel de totale strekking van de film prijsgegeven. Maar goed, ze doet het dan ook mer verve.

3*


avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

  • 1482 berichten
  • 894 stemmen

Graag gezien. Ik blijf het maar herhalen bij de Von Sternberg/Dietrich films maar schitterende visuele vormgeving met lange tracking shots in barokke decors. Marlene Dietrich in magistrale costumering, de jurken zijn elegant en verleidelijk en suggereren duivelse lekkernijen, Jammer dat het verhaal zo springt, meer anekdotisch dan samenhangend (via de flashbacks), dat het melodrama niet meer is dan een technische vondst. Het komt de emotie niet ten goede. Bon, dat mooie vrouwen venijnige manipulators kunnen zijn, dat vrouwen wispelturig zijn ... het is van alle tijden blijkbaar. Alleen waren de films erover toen beter.