• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.394 films
  • 11.359 series
  • 32.315 seizoenen
  • 633.692 acteurs
  • 197.063 gebruikers
  • 9.218.803 stemmen
Avatar
 
banner banner

Riri Shushu no Subete (2001)

Drama | 146 minuten
3,57 92 stemmen

Genre: Drama

Speelduur: 146 minuten

Alternatieve titels: All about Lily Chou-Chou / リリイ・シュシュのすべて

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Shunji Iwai

Met onder meer: Hayato Ichihara, Shugo Oshinari en Ayumi Ito

IMDb beoordeling: 7,5 (12.564)

Gesproken taal: Japans

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Riri Shushu no Subete

"Pain can take you in prison. The ether can set you free."

Yuichi is een 13-jarige scholier die het niet makkelijk heeft. Hij wordt vaak gepest en op school staat hij onder grote druk om te presteren. Het enige wat hem op de been houdt is zijn liefde voor zijn favoriete zangeres Lily Chou-Chou, over wie hij een website runt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Yūichi Hasumi

Shūsuke Hoshino

Shiori Tsuda

Yōko Kuno

Tabito Takao

Terawaki Shioske

Masashi Tadano

Ikeda Senpai

Sumika Kanzaki

Kentarō Sasaki

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ik vond dit ook een veel zwaardere film dan ik verwachtte. Ik zag hem direct na Iwai's April Story en dacht iets soortgelijks te krijgen, maar waar dat een ultra-luchtig filmpje is, gaat het hier om een vrij ontoegankelijk, voornamelijk deprimerend werkje. Het duurde nogal eventjes voor ik er echt in zat, vooral omdat Iwai het aanvankelijk nogal onduidelijk filmt allemaal. Hij weigert in het eerste uur vaak zijn hoofdpersonages goed te laten zien. De hoofdpersoon, Yuichi, loopt dan ook nog eens vaak met gebogen hoofd, waardoor als hij in totaalshots met andere personages te zien is het moeilijk te zeggen is wie hij is. Ik vond de beeldkwaliteit soms ook wat aan helderheid missen, wat ook niet hielp. Dit probleem beperkte zich gelukkig eveneens tot het eerste uur.

En dan is er nog het vreemde feit dat het verhaal middenin begint, na een flinke tijd ineens teruggaat naar het het werkelijke begin van het verhaal om vervolgens chronologisch verder te gaan, minus het middenstuk dat we al gehad hebben. Op zich niet zo uniek en dankzij de chatberichten over het algemeen wel te volgen, maar ik weet nu nog steeds niet waarom zo'n vreemde structuur gekozen is. Het voegt niets toe aan de dramatische impact en lijkt ook geen thematisch belang te hebben. Het ruikt wat naar interessantdoenerij.

Als laatste is er nog die ellenlange vakantie van de jongens, gefilmd met een handheld camera. Ik dacht dat er geen einde aan kwam en dat het een moedwillige poging was van Iwai om zijn publiek zich dood te laten vervelen. Al had deze passage nog een vrij krachtig einde, met de dood van die man en het weggooien van het geld.

Iwai maakt dus op zijn zacht gezegd soms nogal eens wat vreemde keuzes. Hij lijkt rusteloos te willen experimenteren en ik weet niet zeker of dit wel het juiste onderwerp is om dat te doen. Juist een film over pesten heeft een bepaalde urgentie nodig naar mijn gevoel, al ligt dat er misschien aan dat het een thema is dat mij heel gemakkelijk emotioneel maakt. Ook in dat opzicht vind ik het jammer Iwai meteen naar het extreme grijpt door het pesten om te laten slaan in verkrachting en prostitutie, iets waarvan ik niet zeker weet of het in de context van die omgeving wel geloofwaardig is. Misschien wacht ik nog wel gewoon op dé film over pesten. Ze hebben nogal eens de neiging om of te hard of juist te soft te zijn. Bluebird blijft vooralsnog de meest effectieve, ondanks het zwakke einde.

Al die kritiek terzijde is Iwai toch ook weer een onmiskenbaar talent en vooral de tweede helft, na die vervloekte vakantie zitten er veel sterke scènes in. Met name rond dat meisje dat de prostitutie ingaat. De beste scènes zijn hier al vaak genoemd, zoals die waarin zij het water in loopt of het moment met de vliegers. De climax van de film, met de moord op Hoshino is ook een echt hoogtepunt. Het is ook echt een mooie vondst om die obsessie voor die popster als achtergrondverhaal te gebruiken. Het contrasteert mooi met de hoofdlijn. En zoals gezegd, films over pesten raken me al snel, waardoor de film niet geheel ontoegankelijk werd.
3,5*


avatar van royals

royals

  • 489 berichten
  • 836 stemmen

Een moeilijk te volgen meestwerk waarvan alle losse elementen samen als een mooie puzzle in elkaar vallen. Een soort poetische droom die langzaam voor je ogen afspeelt zeg maar. Een absolute verrassing. Ik ben helemaal geen fan van oude Japanese films die weer te langzaam en poëtisch zijn, maar ik vind moderne Japanse films juist erg goed.


avatar van timmienoelie

timmienoelie

  • 1518 berichten
  • 4265 stemmen

De hoofdrolspeler is gewoon dezelfde kerel als de hoofdrolspeler in Yakuza Apocalypse van Miike eerder dit jaar?! Geweldig.


avatar van John Milton

John Milton

  • 23155 berichten
  • 12731 stemmen

Ik voel me een beetje een partypooper met mijn schamele zesje, maar deze karige Harrie kon er echt niet goed inkomen. Binding met de karakters bleef helaas ook uit. Tsja, het is niet anders.

3*