• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.938 gebruikers
  • 9.369.466 stemmen
Avatar
 
Madame Web
Foto: © Marvel

Gigantische miskleunen: dit zijn de vijf allerslechtste films van 2024 volgens MovieMeter

Madame Web
Foto: © Marvel

Zoals er vorig jaar absolute filmparels als Dune: Part Two en Anora werden uitgebracht, verschenen er ook een aantal minder sterkte titels. Op een website als MovieMeter, waarop de scores van films worden bijgehouden, is er natuurlijk niet alleen een toplijst, maar ook 'onderlijst.' Dit zijn de vijf films van 2024 die het slechtst worden beoordeeld door de community. 

Megalopolis
2.27 (181)

Megalopolis (2024)

Een grootstad in verval wordt volledig verwoest als gevolg van een ramp. De ambitieuze Cesar heeft grootse plannen om de stad herop te bouwen. In de burgemeester Frank Cicero vindt hij echter een sterke vijand. De vraag stelt zich om een utopie te creëren met duurzame materialen of om dezelfde weg als vroeger op te gaan en waar corruptie en machtsinvloed centraal staan. Intussen gaat de rusteloze Julia, dochter van Frank en dus welbekend met machtsposities en de roddelblaadjes, op zoek naar de betekenis van het leven.

Geregisseerd door: Francis Ford Coppola
Met onder meer: Adam Driver, Giancarlo Esposito en Nathalie Emmanuel

NetflixPathé ThuismeJane

Een grootstad in verval wordt volledig verwoest als gevolg van een ramp. De ambitieuze Cesar heeft grootse plannen om de stad herop te bouwen. In de burgemeester Frank Cicero vindt hij echter een sterke vijand. De vraag stelt zich om een utopie te creëren met duurzame materialen of om dezelfde weg als vroeger op te gaan en waar corruptie en machtsinvloed centraal staan. Intussen gaat de rusteloze Julia, dochter van Frank en dus welbekend met machtsposities en de roddelblaadjes, op zoek naar de betekenis van het leven.

Deze film kan ik in 1 woord samenvatten: interessantdoenerij. Er wordt een parallel met het verval van het oude Rome gemaakt maar het verhaal komt nooit op gang. Het is net geen camp, net geen serieuze film, het is niks. Veel citaten van klassieke dichters en wijsgeren als Petrarca en keizer Marcus Aurelius komen voorbij maar naar mijn idee vooral om te laten zien dat Coppola en de zijnen niet van de straat zijn. - Archimedes44

Imaginary
2.14 (118)

Imaginary (2024)

Als Jessica met haar gezin terugkeert naar haar ouderlijk huis, ontwikkelt haar jongste stiefdochter Alice een griezelige band met een knuffelbeer genaamd Chauncey die ze in de kelder vindt. Alice begint spelletjes met Chauncey te spelen die speels beginnen en steeds sinisterder worden. Als het gedrag van Alice steeds verontrustender wordt, grijpt Jessica in en komt ze erachter dat Chauncey veel meer is dan de knuffelbeer die ze dacht dat hij was.

Geregisseerd door: Jeff Wadlow
Met onder meer: DeWanda Wise, Tom Payne en Taegen Burns

Pathé ThuisAmazon Prime VideomeJane

Als Jessica met haar gezin terugkeert naar haar ouderlijk huis, ontwikkelt haar jongste stiefdochter Alice een griezelige band met een knuffelbeer genaamd Chauncey die ze in de kelder vindt. Alice begint spelletjes met Chauncey te spelen die speels beginnen en steeds sinisterder worden. Als het gedrag van Alice steeds verontrustender wordt, grijpt Jessica in en komt ze erachter dat Chauncey veel meer is dan de knuffelbeer die ze dacht dat hij was.

Kinderboekenschrijver Jessica verhuist met echtgenoot en professioneel muzikant Max en stiefdochters Taylor en Alice naar het huis waar ze tot haar vijfde woonde. De vijfjarige Alice heeft vanaf dat moment een denkbeeldige vriend genaamd Chauncey. Niets om je zorgen over te maken, totdat blijkt dat Chauncey Alice aanzet tot twijfelachtige handelingen. En dat terwijl Max op tournee Het scenario bevat van The Babadook, Annabelle en Poltergeist, maar het heeft er alle schijn van dat Wadlow een vergeefse poging deed om een horrorfilm voor kinderen te maken. Het centraal stellen van de kracht van de verbeelding is interessant, maar de tamme schrikeffecten maken deze film zo tandeloos als een Teddybeer. - mrklm

Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie
1.88 (26)

Saving Bikini Bottom: The Sandy Cheeks Movie (2024)

Sandy Wang en SpongeBob kijken vol ongeloof toe hoe hun favoriete stad Bikinibroek uit de oceaan wordt geschept. De dader is het hoofd van een sinister, mysterieus bedrijf. Nu moeten Sandy en SpongeBob op een epische zoektocht gaan naar Sandy's thuisstaat Texas. Het is hun missie om Sandy's familie in te schakelen zodat ze Patrick, Octo, Meneer Krabs en de rest kunnen redden voordat het te laat is.

Geregisseerd door: Liza Johnson
Met onder meer: Carolyn Lawrence, Tom Kenny en Bill Fagerbakke

Netflix

Sandy Wang en SpongeBob kijken vol ongeloof toe hoe hun favoriete stad Bikinibroek uit de oceaan wordt geschept. De dader is het hoofd van een sinister, mysterieus bedrijf. Nu moeten Sandy en SpongeBob op een epische zoektocht gaan naar Sandy's thuisstaat Texas. Het is hun missie om Sandy's familie in te schakelen zodat ze Patrick, Octo, Meneer Krabs en de rest kunnen redden voordat het te laat is.

Ai ai ai, wat een ongelofelijke troep is dit zeg. Ik vond Spongebob altijd wel leuk, genoot er 25 jaar geleden al van door de absurde karakters en humor. Maar deze real life animatie of hoe je zoiets ook noemt is werkelijk om te huilen. Naast het feit dat het echt lelijk is geanimeerd is het ook heel vervelend om onze helden in de echte wereld te zien bij ook nog eens vreselijk ongrappige karikaturen personages. Het concept van echte film en tekenfilm vermengen kan best leuk zijn, ook bij Spongebob. De film uit 2004 deed dit perfect, maar de hoofdmoot speelde zich wel onder water af. En stop ook met dat digitale animeren, het is echt niks. Spongebob hoort gewoon die getekende klassieke look te hebben. Het levert een werkelijk stompzinnige film op die niet weet te boeien of grappig is en dat is een prestatie op zich want Spongebob en Patrick zijn normaal altijd leuk. Normaal is Spongebob door verborgen humor ook leuk voor volwassen kijkers, maar dit is echt op kinderen gericht. Sandy is ook helemaal geen karakter voor een hoofdrol. Nee, ik snap de enorm lage scores op onder andere Moviemeter en IMDb wel. Heel snel vergeten dit. - The Oceanic Six 

Madame Web
2.16 (289)

Madame Web (2024)

Cassandra Webb is een ambulancemedewerkster uit Manhattan. Nadat ze betrokken raakt bij een ongeluk, ontdekt ze haar gave als helderziende. Wanneer ze geconfronteerd wordt met haar verleden, sluit ze een verbond met de vrouwen Julia, Anya en Mattie, die een grootse toekomst in het verschiet hebben. Maar dan moeten ze wel de gevaren van het heden, in de vorm van de schurk Ezekiel, zien te overleven.

Geregisseerd door: S.J. Clarkson
Met onder meer: Dakota Johnson, Sydney Sweeney en Celeste O'Connor

NetflixPathé ThuisHBO MaxmeJane

Cassandra Webb is een ambulancemedewerkster uit Manhattan. Nadat ze betrokken raakt bij een ongeluk, ontdekt ze haar gave als helderziende. Wanneer ze geconfronteerd wordt met haar verleden, sluit ze een verbond met de vrouwen Julia, Anya en Mattie, die een grootse toekomst in het verschiet hebben. Maar dan moeten ze wel de gevaren van het heden, in de vorm van de schurk Ezekiel, zien te overleven.

Wat is dit weer slecht. Je zou denken dat de bodem toch ondertussen wel bereikt is, maar nee. Nog een slechter script, acteurs die aan alle kanten uitstralen dat ze geen flauw idee hebben wat ze in deze film te doen hebben. Superpowerers die op niets trekken - en sowieso al, het idee van een superpower is toch wel de ultieme luiheid van een scriptschrijver. Wanneer raken we uiteindelijk eens verlost van deze brij. Ik vraag het voor een vriend, voor mezelf, voor de hele mensheid. Wanneer krijgen we weer eens films die ergens over gaan. - blurp194

Borderlands
2.44 (198)

Borderlands (2024)

De beruchte mysterieuze bandiet Lilith is op zoek naar de verdwenen dochter van Atlas en keert hiervoor naar haar thuisplaneet Pandora terug. Ze bundelt de krachten met enkele andere buitenstaanders waaronder de voormalige soldaat Roland, de jonge bommaakster Tiny Tina, diens bodyguard Krieg, de wetenschapper Tannis en de robot Claptrap. Terwijl de groep aliens en criminelen bevecht ligt het lot van het universum in hun handen.

Geregisseerd door: Eli Roth
Met onder meer: Cate Blanchett, Kevin Hart en Jack Black

Pathé ThuisAmazon Prime VideomeJane

De beruchte mysterieuze bandiet Lilith is op zoek naar de verdwenen dochter van Atlas en keert hiervoor naar haar thuisplaneet Pandora terug. Ze bundelt de krachten met enkele andere buitenstaanders waaronder de voormalige soldaat Roland, de jonge bommaakster Tiny Tina, diens bodyguard Krieg, de wetenschapper Tannis en de robot Claptrap. Terwijl de groep aliens en criminelen bevecht ligt het lot van het universum in hun handen.


Ik ben nog schappelijk met m'n score, want het is verdomde moeilijk om iets te voelen bij deze film. Ik heb de games nooit gespeeld dus over miscasting doe ik geen uitspraken. Wel kan ik zien dat geen enkele acteur/actrice de personages die ze spelen goed overbrengt. Het overtuigt voor geen meter, alleen Jack Black als irritante robot is leuk. Badguy is erg kleurloos, waarschijnlijk compensatie voor alle kleuren die de helden en Pandora uitstralen. Moordend tempo is noodzakelijk om de aandacht erbij te houden, maar alsnog erg matig. - Number23

Reacties (16)


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

Madame Web is met het verhaal van de hoofdrol speelster als Ambulance medewerkster in een mooi verhaal geplaatst en kwalitatief verdient deze film echt zoveel meer credits.

Deze film is beter als een hoop CGI Superhelden green screen films.

Deze film verdient zoveel meer credits, als die ooit gehad heeft.

Daar blijf ik bij.

Borderlands daain tegen was echt de domper van het jaar.

Met vooral de miscasting van verschillende personages.


avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

  • 9949 berichten
  • 4645 stemmen

Ik heb ook al gehoord van kennissen dat Megalopolis dé drol van 24 is. En dan nog van Coppola, ongelooflijk.


avatar van mcdaktari

mcdaktari

  • 7263 berichten
  • 0 stemmen

The Shawshank Redemption heeft geen enkele Oscar gewonnen en 2001: A Space Odyssey werd zelfs niet genomineerd voor de Oscars. Nu staan deze 2 films ieder jaar nog steeds hoog in de top 100 lijsten. Ik wil niet zeggen dat het met deze 5 films ook zo zal gaan, maar wie weet is Megalopolis over 40 jaar ook een film die hoog in de lijsten staat. Ik zeg niet dat het ook zo zal zijn, maar het kan raar lopen zoals je met bepaalde films hebt kunnen zien. Door de kenners afgekraakt maar toch ieder jaar hoog in de toplijsten.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

mcdaktari schreef:

The Shawshank Redemption heeft geen enkele Oscar gewonnen en 2001: A Space Odyssey werd zelfs niet genomineerd voor de Oscars. Nu staan deze 2 films ieder jaar nog steeds hoog in de top 100 lijsten. Ik wil niet zeggen dat het met deze 5 films ook zo zal gaan, maar wie weet is Megalopolis over 40 jaar ook een film die hoog in de lijsten staat. Ik zeg niet dat het ook zal is, maar het kan raar lopen zoals je met bepaalde films hebt kunnen zien. Door de kenners afgekraakt maar toch ieder jaar hoog in de toplijsten.

Dat is een goed punt, daar heb je gelijk in.

Soms kan het verassend lopen in de Cinema wereld.


avatar van Beun de Haas BV

Beun de Haas BV

  • 917 berichten
  • 518 stemmen

Ik denk dat hier geen toekomstige verrassingen tussen zitten hoor. Allemaal films die in de vergetelheid raken. Hooguit Megalopolis die nog kan teren op ‘is dit van de regisseur van The Godfather?’.


avatar van mrklm

mrklm

  • 11374 berichten
  • 9897 stemmen

Ik sluit me aan bij teigetje met betrekking tot Madame Web]. Ik vermoed dat masochisme een rol speelt bij de beoordeling die het hier krijgt.

Sowieso heb ik 2 films gezien die nóg slechter waren dan 'The Substance.

Once Upon A Time ..... In Hollyweird. Zo slecht dat ik niet eens de moeite wilde nemen om die toe te voegen aan de site.

Amityville: Where the Echo Lives, scoort hier 1,17 * met de kanttekening dat maar 3 mensen (waaronder ik) hierover een oordeel hebben gegeven.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

mrklm schreef:

Ik sluit me aan bij teigetje met betrekking tot Madame Web]. Ik vermoed dat masochisme een rol speelt bij de beoordeling die het hier krijgt.

Sowieso heb ik 2 films gezien die nóg slechter waren dan 'The Substance.

Once Upon A Time ..... In Hollyweird. Zo slecht dat ik niet eens de moeite wilde nemen om die toe te voegen aan de site.

Amityville: Where the Echo Lives, scoort hier 1,17 * met de kanttekening dat maar 3 mensen (waaronder ik) hierover een oordeel hebben gegeven.

Als ik er dan nog eentje mag aanvullen.

Furiosa a Mad Max story ook zo aanfluiting.

Met complete green screen muren.

Dat zullen sommige niet leuk vinden,onbegrijpelijk ook die film nog zo hoog scoort.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

Ik heb ze niet gezien, maar ik vertrouw erop dat er geen onbegrepen parel tussenzit.

Wat betreft de comments over Madame Web: de film staat op IMDb met 100k stemmen op een 4 en wordt ook op elk ander platform uitgekotst.

Prima als dit je ding is, maar laten we niet bang zijn om het beestje bij de naam te noemen.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

teigertje schreef:

Als ik er dan nog eentje mag aanvullen.

Furiosa a Mad Max story ook zo aanfluiting.

Met complete green screen muren.

Dat zullen sommige niet leuk vinden,onbegrijpelijk ook die film nog zo hoog scoort.

Naar mijn mening is er in zowel Fury Road als Furiosa juist bijzonder veel gebruik gemaakt van praktische effecten. Wel schijnt Miller bij Furiosa iets meer te hebben vertrouwd op CGI.

Daarnaast vind ik het lastig te begrijpen waarom slechte CGI in Furiosa bekritiseerd zou mogen worden, terwijl we tegelijkertijd milder zouden moeten zijn voor een film als Madame Web. Die film wordt, voor zover ik weet, ook behoorlijk bekritiseerd vanwege de speciale effecten.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

ThomasOMalley schreef:

(quote)
Naar mijn mening is er in zowel Fury Road als Furiosa juist bijzonder veel gebruik gemaakt van praktische effecten. Wel schijnt Miller bij Furiosa iets meer te hebben vertrouwd op CGI.

Daarnaast vind ik het lastig te begrijpen waarom slechte CGI in Furiosa bekritiseerd zou mogen worden, terwijl we tegelijkertijd milder zouden moeten zijn voor een film als Madame Web. Die film wordt, voor zover ik weet, ook behoorlijk bekritiseerd vanwege de speciale effecten.

Smaken verschillen.

Dat blijft een feit.

De verhaal lijn en achtergrond van Madame Web vind ik prachtig, ook vind ik dit een film, die vooraf door resesenten al tien nul achter stond.

Door het bashen soms terecht, maar bij deze vind ik van niet.

Furiosa is èèn muur van opvallende green screen en inmontage vooral heel goed zichtbaar op 4k

En minder goed zichtbaar op het witte doek.

Bij Madame Web is de kwaliteit een stuk beter van de green screen.

Dus wat betreft milder zijn, vind ik soms op zijn plaats.

Een voorbeeld Eternals is ook zo voorbeeld qwa Cgi en green screen op 4k valt minder op als bij een film als The Avengers 2012 en Age of Ultron.

Een wereld van verschil.

En zo zijn er tal van voorbeelden.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

teigertje schreef:

Smaken verschillen.

Dat blijft een feit.

De verhaal lijn en achtergrond van Madame Web vind ik prachtig, ook vind ik dit een film, die vooraf door resesenten al tien nul achter stond.

Door het bashen soms terecht, maar bij deze vind ik van niet.

Furiosa is èèn muur van opvallende green screen en inmontage vooral heel goed zichtbaar op 4k

En minder goed zichtbaar op het witte doek.

Bij Madame Web is de kwaliteit een stuk beter van de green screen.

Dus wat betreft milder zijn, vind ik soms op zijn plaats.

Een voorbeeld Eternals is ook zo voorbeeld qwa Cgi en green screen op 4k valt minder op als bij een film als The Avengers 2012 en Age of Ultron.

Een wereld van verschil.

En zo zijn er tal van voorbeelden.

Ik heb Furiosa niet in 4K gezien, en misschien heb ik ook geen getraind oog voor zulke details. Dus wie weet heb je gelijk en is de kwaliteit van de CGI in Madame Web inderdaad beter. Ik blijf daar sceptisch over, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Wat betreft de slechte ontvangst van Madame Web door critici: dat hoeft niet per se te betekenen dat er kwade bedoelingen in het spel waren. Als een film zowel door critici als het grote publiek zó laag wordt beoordeeld, lijkt het me aannemelijker dat de film simpelweg niet goed is (of in ieder geval massaal niet in de smaak valt). Het idee dat een paar critici met hun eerste recensies meteen het lot van een film bepalen, lijkt me sterk. Een score van 4 op IMDb krijg je niet alleen omdat recensenten de film vroegtijdig hebben gebasht, als je begrijpt wat ik bedoel.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

ThomasOMalley schreef:

(quote)

Ik heb Furiosa niet in 4K gezien, en misschien heb ik ook geen getraind oog voor zulke details. Dus wie weet heb je gelijk en is de kwaliteit van de CGI in Madame Web inderdaad beter. Ik blijf daar sceptisch over, maar ik kan het niet met zekerheid zeggen.

Wat betreft de slechte ontvangst van Madame Web door critici: dat hoeft niet per se te betekenen dat er kwade bedoelingen in het spel waren. Als een film zowel door critici als het grote publiek zó laag wordt beoordeeld, lijkt het me aannemelijker dat de film simpelweg niet goed is (of in ieder geval massaal niet in de smaak valt). Het idee dat een paar critici met hun eerste recensies meteen het lot van een film bepalen, lijkt me sterk. Een score van 4 op IMDb krijg je niet alleen omdat recensenten de film vroegtijdig hebben gebasht, als je begrijpt wat ik bedoel.

Keurig onderbouwd jou reactie.

Maar het zou misschien kunnen, recesenten flink betaald krijgen, door bepaalde belanghebbende in de film industrie, die elkaar misschien concurreren.

Soms films,bij voorbaat met de grond gelijk te maken.

Zeg niet dat zo is, maar ik sluit het ook niet uit.


avatar van ThomasOMalley

ThomasOMalley

  • 388 berichten
  • 18 stemmen

teigertje schreef:

Keurig onderbouwd jou reactie.

Maar het zou misschien kunnen, recesenten flink betaald krijgen, door bepaalde belanghebbende in de film industrie, die elkaar misschien concurreren.

Soms films,bij voorbaat met de grond gelijk te maken.

Zeg niet dat zo is, maar ik sluit het ook niet uit.

Ja, wie weet inderdaad!

Ik zie het overigens ook vaak andersom: dat de eerste reacties van critici juist bestaan uit enorm lovende kritieken (zodat je naar de bioscoop gaat, misschien?), en dat het dan een ontzettend slechte film blijkt te zijn!


avatar van Beun de Haas BV

Beun de Haas BV

  • 917 berichten
  • 518 stemmen

teigertje schreef:

Maar het zou misschien kunnen, recesenten flink betaald krijgen, door bepaalde belanghebbende in de film industrie, die elkaar misschien concurreren.

Soms films,bij voorbaat met de grond gelijk te maken.

Zeg niet dat zo is, maar ik sluit het ook niet uit.

Denk dat je het meer in een andere hoek moet zoeken.

Het is geen geheim dat bepaalde recensenten in ruil voor exclusieve content teveel de broekzak van publishers zitten. Vriendjespolitiek laat maar zeggen. Of dat sommige recensenten iets teveel door een politieke bril naar randzaken in een film kijken. Met als gevolg dat er soms (maar steeds vaker) een gapend gat zit tussen wat de professionals en het grote publiek van een film vindt.

Dat lijkt me iets aannemelijker dan dat recensenten betaald worden door publisher A om een film van publisher B de grond in te boren. Maar inderdaad: ook dat valt niet volledig uit te sluiten.


avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

ThomasOMalley schreef:

(quote)
Ja, wie weet inderdaad!

Ik zie het overigens ook vaak andersom: dat de eerste reacties van critici juist bestaan uit enorm lovende kritieken (zodat je naar de bioscoop gaat, misschien?), en dat het dan een ontzettend slechte film blijkt te zijn!

Dat is ook waar !


avatar van teigertje

teigertje

  • 2942 berichten
  • 2075 stemmen

Beun de Haas BV schreef:

(quote)

Denk dat je het meer in een andere hoek moet zoeken.

Het is geen geheim dat bepaalde recensenten in ruil voor exclusieve content teveel de broekzak van publishers zitten. Vriendjespolitiek laat maar zeggen. Of dat sommige recensenten iets teveel door een politieke bril naar randzaken in een film kijken. Met als gevolg dat er soms (maar steeds vaker) een gapend gat zit tussen wat de professionals en het grote publiek van een film vindt.

Dat lijkt me iets aannemelijker dan dat recensenten betaald worden door publisher A om een film van publisher B de grond in te boren. Maar inderdaad: ook dat valt niet volledig uit te sluiten.

Ook een rake en mooie aanvulling van jou !

Zo kan je het ook bekijken.