• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.394 films
  • 11.359 series
  • 32.313 seizoenen
  • 633.692 acteurs
  • 197.062 gebruikers
  • 9.218.769 stemmen

R.I.P.

zoeken in:

Stephan

• 7855 berichten
  • 1378 stemmen

Stephan schreef:

Rush Limbaugh (70) overleden.

bron

Good riddance trouwens.

Ludo92

• 81 berichten
  • 29 stemmen

Theo van Haren Noman overleden op 103-jarige leeftijd.

Zijn opa pionierde met fotografie, zijn vader met caravans en hij met cinema | De Volkskrant

Hier staan paar dingen onder andere:

Theo van Haren Noman - vimeo.com

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Britse acteur Ronald Pickup op tachtigjarige leeftijd overleden | NU.nl

NU.nl schreef:

Pickup had een lange carrière en speelde talloze rollen in theater, films en in tv-series. Hij brak in 1964 door dankzij een rol in Doctor Who en ging door tot op hoge leeftijd.

Recenter speelde hij in films als Prince of Persia: The Sands of Time (2010), The Best Exotic Marigold Hotel (2012) en het vervolg daarop, The Second Best Exotic Marigold Hotel (2015).

Daarna volgden nog rollen in de populaire Netflix-serie The Crown in 2016, als de aartsbisschop van Canterbury, en de film Darkest Hour (2017). Hierin speelde Pickup de rol van de Britse politicus Neville Chamberlain.

narva77 (crew films)

• 12637 berichten
  • 6504 stemmen

Stephan schreef:

Rush Limbaugh (70) overleden.

bron

Lees het nu pas. Ben er bepaald niet rouwig om. Nare man!

Stephan

• 7855 berichten
  • 1378 stemmen

narva77 schreef:

(quote)
Lees het nu pas. Ben er bepaald niet rouwig om. Nare man!

Vandaar mijn vervolg post

John Milton

• 23155 berichten
  • 12731 stemmen

Gelukkig grotendeels langs me heen gegaan, zag vanmorgen een paar van zijn ‘greatest hits’ langskomen. Wat een naarling.

Onderhond

• 87451 berichten
  • 12499 stemmen

Gezien de berichtgeving van de afgelopen dagen en de stortvloed aan Facebook posts, lijkt het mij bevestigd genoeg dat Man-tat Ng gestorven is. Lag al een tijdje op ICU met vergevordere leverkanker.

Zelden een grote rol, maar maakte elke film waarin hij zat toch net dat beetje beter. In het Westen vooral bekend van zijn rol als voetbaltrainer naast Stephen Chow in Shaolin Soccer.

https://so-s.nflximg.net/soa7/848/1823838848.jpg

(de rechtse, voor de mensen die Chow/Shaolin Soccer niet zouden kennen)

RIP

Ajax&Filmfreak

• 3297 berichten
  • 3678 stemmen

R.I.P. Bunny Wailer (Neville O'Reily Livingstone).

starbright boy (moderator films)

• 22004 berichten
  • 4815 stemmen

Zo jammer, maar wel het idee dat hij sinds zijn ziek zijn minder onderschat werd, vooral zijn liedjes zijn erg fijn.

Roger Thornhill

• 5833 berichten
  • 2337 stemmen

R.I.P. Ronald Pickup. Had ook een fijn rolletje als de vervalser die meent dat hij bij het titelpersonage van The day of the jackal nog wel even wat financiële duimschroeven aan kan draaien.

http://aveleyman.com/Gallery/2017/P/13835.jpg

Roger Thornhill

• 5833 berichten
  • 2337 stemmen

Toevallig onder mijn aandacht gekomen: vorige maand is Charles Portis (28-12-1933 – 17-2-2021) overleden, de schrijver van de roman True grit die twee keer verfilmd werd, eerst in 1969 door Henry Hathaway (Oscar voor John Wayne als de éénogige premiejager Rooster Cogburn), daarna in 2010 door de gebroeders Coen met de geooglapte Jeff Bridges (10 Oscarnominaties, 0 verzilverd).

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Die versie van de Coens kan niet genoeg geprezen worden.

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Ludo92 schreef:

Theo van Haren Noman overleden op 103-jarige leeftijd.

Zijn opa pionierde met fotografie, zijn vader met caravans en hij met cinema | De Volkskrant

Hier staan paar dingen onder andere:

Theo van Haren Noman - vimeo.com

Nav de Ketelhuis podcast heb ik de film Een Leger van Gehouwen Steen (1957) toegevoegd.

Wat ik begrijp de bekendste film van Theo van Haren Noman.

KenroKuen72

• 42 berichten
  • 18 stemmen

Voormalig onbetwiste middengewicht kampioen "Marvelous" Marvin Hagler stierf zaterdag, 13-3-2021,op de leeftijd van 66, volgens zijn vrouw Kay G. Hagler.

‎Na het verlies tegen Sugar Ray Leonard verhuisde Hagler naar Italië, waar hij een bekende ster van actiefilms werd. Zijn rollen omvatten een ‎‎US Marine‎‎ in de films ‎‎ ‎‎Indio‎‎ ‎‎ (1989) en ‎‎ ‎‎Indio 2‎‎ ‎‎ (1991). In 1997 speelde hij naast ‎‎Terence Hill‎‎ en ‎‎Giselle Blondet‎‎ in ‎‎ ‎‎Virtual Weapon.‎‎ Hagler leverde ook boksen commentaar voor de Britse televisie. Een ander uitstapje naar het entertainmentveld omvatte werk in het videospel ‎‎ ‎‎Fight Night: Round 3‎‎.‎

Brix

• 19555 berichten
  • 4920 stemmen

In Memoriam Henry Darrow (Enrique Tomás Delgado) (87)

https://www.imdb.com/name/nm0201688/]Henry Darrow - IMDb

Wereldberoemd als Manolito in de populaire western TV serie High Chaparral (nu nog wekelijks op de Nederlandse TV te zien)

[url=https://imgbb.com/[/url]

https://imgbb.com/

Ludo92

• 81 berichten
  • 29 stemmen

RIP Yaphet Kotto.

https://www.thewrap.com/yaphet-kotto-dies-alien-homicide-life-on-the-street/

Zijn fantastische aanwezigheid in Blue Collar ga ik niet gauw vergeten. Verder mooie rollen en bijrollen, vaak erg charismatisch gespeeld. Groot acteur!

Film Pegasus (moderator films)

• 30827 berichten
  • 5356 stemmen

R.I.P. Yaphet Kotto! Ik heb de man vooral leren kennen als vijand in de eerste Bondfilm van Roger Moore: Live and let die. Maar evengoed schitterend in mijn nr 1 film Alien.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

R.I.P Yaphet Kotto

"Why don't you quit [smoking]? It'd be cheaper for both of us."

Naast Alien en Live and Let Die ook een legendarische rol in Midnight Run.

Brix

• 19555 berichten
  • 4920 stemmen

In Memoriam Yaphet Kotto

Yaphet Kotto met de eveneens recent overleden Henry Darrow in de western TV serie High Chaparral (1968)

https://imgbb.com/

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Overleden vrouw in Zwolle is waarschijnlijk Syrische actrice Raifa, landgenoten rouwen | AD.nl

AD schreef:

Een 53-jarige vrouw die maandag in Zwolle onder verdachte omstandigheden is overleden, is waarschijnlijk de Syrische actrice Raifa Al-Riz. Kenners en fans betreuren haar dood en Arabische media schrijven over de ‘moord onder mysterieuze omstandigheden’. Buren van de vrouw bevestigen dat het om Al-Riz gaat. De broer van de actrice bevestigt haar dood.

Ik begrijp dat ze vooral op het toneel speelde. Ik kan zo gauw geen íMDb pagina vinden.

Fisico (moderator films)

• 10009 berichten
  • 5398 stemmen

Wegens de grootte en logheid van het topic deze gesloten. De doden kunnen verder herdacht worden in dit nieuwe topic R.I.P. #2

Fisico (moderator films)

• 10009 berichten
  • 5398 stemmen

Berichten verplaatst naar Overig > Algemeen > R.I.P. #2

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.